Provoz po nyní poškozeném železničním mostě přes Svratku v Brně chce Správa železnic plně obnovit ve druhé polovině letošního roku. Předpokládá, že na sanaci se začne pracovat zhruba v polovině roku. Nyní je potřeba udělat diagnostiku a po tu dobu musí být zastavené veškeré stavební práce na protipovodňových opatřeních v blízkosti mostu, řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Práce tak naberou další zpoždění
Most přes Svratku převádí čtyři koleje. Po dvou se může jezdit bez omezení, třetí kolej je průjezdná díky mostnímu provizoriu, které tam stavbaři udělali loni o vánočních svátcích. Čtvrtá kolej je vyloučená a osobní vlaky směrem do Zastávky u Brna musejí využívat místo hlavního dolní nádraží a cestující autobusy, které jsou navázané na odjezdy a příjezdy vlaků. Autobusy je dovezou do centra města na hlavní nádraží.
Diagnostiku je potřeba udělat v základech mostních pilířů, část prací se bude dělat pod hladinou
„Zároveň bude provedený průzkum podloží základů pilířů. Podle výsledků pak navrhneme konkrétní technické řešení opravy,“ uvedl Gavenda. Železničáři před Vánoci uvedli, že podle prvotních poznatků mohou za náhle zhoršený stav pilířů práce na protipovodňových opatřeních. Město poté uvedlo, že stavbaři v blízkosti mostu pracovali naposledy loni v létě.
Práce na protipovodňových opatřeních budou moct pokračovat až poté, co bude určený další společný postup
Na nějakou dobu byly práce na protipovodňových opatřeních přerušeny už loni kvůli chybám v projektu. Most, po němž vlaky z hlavního nádraží jezdí na jih, je z 19. století, je kamenný, klenutý a na rozdíl od nýtovaných mostů přes Hybešovu ulici a Křídlovickou ulici nepodstoupil kompletní rekonstrukci v roce 2019.