Bienále skončilo v neděli, cenu diváků na závěr získal Švýcar Erich Brechbühl, oznámila novinářům mluvčí Moravské galerie Michaela Paučo. Návštěvníkům se zalíbil Brechbühlův plakát pro Open Club Day v Lucernu.
Odborná porota udělila ocenění už v květnu při zahájení bienále, hlavní cenu získalo britské studio OK-RM. Cenu za přínos oboru dostal in memoriam Jan Rajlich starší, malíř, grafický designér, zakladatel a dlouholetý organizátor bienále, který zemřel v roce 2016, bylo mu 96 let. Za dva roky bude součástí bienále Rajlichova retrospektivní výstava.
Cílem pořadatelů pro letošní ročník bylo přilákat kromě odborníků také širokou veřejnost, což se podle galerie podařilo. Změnou oproti minulosti bylo umístění všech bienálových výstav do jedné budovy, a to Uměleckoprůmyslového muzea, které bude centrem přehlídky grafického designu i za dva roky.
Podle Veroniky Pařízkové, šéfredaktorky portálu Czechdesign, má pořádání bienále grafického designu smysl především v tom, že kultivuje vkus společnosti a upozorňuje na propast mezi prezentovanými díly a tím, co Čechy denně obklopuje.
„Atraktivní kumulace těch nejlepších vizuálních nápadů vás prostě nemůže nechat lhostejným a jistě se nejeden návštěvník bude pak ptát, proč je ve veřejném prostoru tolik vizuálního balastu. Bienále odpověď na tuto otázku nedává. Dokazuje ale, že grafický design je sebevědomá, suverénní disciplína, jejíž přítomnost kolem nás by měla být přirozenou samozřejmostí,“ uvedla Pařízková v tiskové zprávě.