Některé ze základních škol na Brně-severu plánují od letošního září zavést inovace, které mají proměnit způsob, jakým se děti učí. Nové přístupy mají učení nejen zpříjemnit, ale také více přiblížit skutečnému životu a potřebám dětí. V tiskové zprávě o tom informoval místostarosta městské části Martin Glogar (KDU-ČSL).

Na Základní škole Merhautova se tak otevře první třída podle programu Začít spolu

Tento pedagogický přístup klade důraz na individuální rozvoj žáků, jejich samostatnost a schopnost spolupracovat. Děti se učí formou projektů a tematických bloků. To jim umožňuje lépe propojit znalosti z různých předmětů. Výuka v menších skupinách podporuje kritické myšlení, sebehodnocení a odpovědnost. „Tento přístup je skvělý v tom, že nejen učí děti fakta, ale i dovednosti potřebné pro reálný život. Klíčová je také úzká spolupráce mezi učiteli, rodiči a dětmi,“ vysvětlil Glogar.

Zaměří se na socio-emoční učení

Základní škola náměstí Republiky v Cacovické ulici pak rozšíří inovativní prvky také do svých běžných tříd. Plánované změny se zaměří na socio-emoční učení, které pomáhá dětem pracovat s emocemi a vytvářet respektující vztahy. „Dalším cílem je hodnotové vzdělávání, které dětem předává etické principy a vede je k odpovědnému přístupu k sobě i okolí,“ uvedl místostarosta. Třetí prioritou je podle něj rozvoj digitálních kompetencí, který učí děti bezpečně a smysluplně pracovat s technologiemi.

Inovace míří k modernímu vzdělávání

„Chceme, aby naše školy byly místem, kde se děti nejen vzdělávají, ale také učí, jak být spokojenými a zodpovědnými lidmi. Tyto inovace jsou krokem k modernímu vzdělávání, které reaguje na potřeby dnešní doby,“ dodal Glogar.