Dlouhodobí pěstouni se o dítě starají delší dobu a formálně až do jeho zletilosti. Naproti tomu krátkodobí pěstouni fungují maximálně do jednoho roku. Podle Šlapala ale s krátkodobými pěstouny takový problém není.
V roce 2015 bylo 44 žadatelů, o rok později 29 žadatelů a loni 51 žadatelů. "Průměrně se tedy přihlásí asi 40 ročně a my bychom potřebovali dvojnásobek. Proto děláme mediální náborovou kampaň. Spoty bude vysílat rádio, na autobusových regionálních linkách Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje bude ve spolupráci s akciovou společností Kordis JMK zajištěna prezentace informativních letáků v elektronické podobně," uvedl Šlapal.
Podle něj bude obdobná prezentace ve vybraných nemocnicích kraje. Fungují i samostatné webové stránky. "Obsahují informace nejen o kampani, ale i o problematice sociálně-právní ochrany dětí, a to jak pro odborníky, tak pro širokou veřejnost," řekl Šlapal. Podle něj se mohou zájemci obrátit na odbory sociálních věcí obcí s rozšířenou působností nebo na krajský úřad.
Celkové náklady kampaně nepřesáhnou 120.000 korun. Projekt spolufinancuje Evropská unie.