To je zdaleka nejčastěji se objevující návrh splňující pravidla – lidé jej zaslali již téměř stokrát. Mezi další favority navrhujících z celého Česka patří názvy inspirované slavnými osobnostmi, jako je J. G. Mendel nebo T. G. Masaryk, recesistické návrhy jako Brnbán tulipán a nechybí ani brněnský hantec.
V poločase prvního kola ankety přišlo celkem 2 571 návrhů, z toho 1 174 unikátních, 868 názvů bylo duplicitních a 529 město vyřadilo, protože porušovaly pravidla soutěže. „Máme velkou radost, že se lidé zapojili v takové míře. Líbí se mi jejich kreativita, překvapila nás velká oblíbenost Járy Cimrmana. Osobně bych se klonil k pojmenování nového nádraží po historické osobnosti spjaté s Brnem, ale poslední slovo bude na samotných Brňanech,“ říká brněnský primátor Petr Vokřál.
Lidé mohou zasílat své unikátní návrhy na webu nasnovejnadr.cz nebo prostřednictvím formuláře, který je k dispozici na podatelně brněnského magistrátu. Návrhy jsou přijímány až do konce prázdnin. „Zbývá jeden měsíc, a i když nám dorazilo opravdu hodně nápadů, věřím, že lidé ještě něco originálního vymyslí. Mohu prozradit, že ti, kdo se ankety zúčastní, mají šanci získat zajímavou zážitkovou cenu,“ doplňuje primátor s tím, že více informací o cenách město prozradí na konci léta. V září proběhne hlasování o top 10 návrzích, ze kterých potom během října vyberou název nového nádraží držitelé plně ověřeného účtu na portálu BrnoID.
Nej návrhy
Nejkurióznější je patrně návrh, který udává zeměpisné souřadnice již existujícího hlavního nádraží v Brně (49°11′26,09″ s. š., 16°36′46,09″ v. d.). Nejkratším schváleným názvem je NáBr, naopak nejdelším ŽEBRADLO – Železniční brněnská akceptovaná dopravní lokalita. Samostatnou a velmi oblíbenou kapitolou jsou názvy vycházející z brněnského hantecu. Opakovaně se objevují Šalingrad, Rola Brno, Nádr či Hlavas.
V rámci historických osobností se v došlých názvech nejčastěji objevují tato jména (v pořadí podle počtu návrhů): J. G. Mendel, T. G. Masaryk, Franta Kocourek, Leoš Janáček a Václav Havel.
Své nápady zasílají lidé z celého Česka, a tak samostatnou kapitolu tvoří tradiční pošťuchování Prahy a Brna. Mezi návrhy tak nalezneme třeba Antiprágl, Osvětlená zatáčka na trase Praha–Vídeň, Praha-východ či Praha – brněnské předměstí.
Ne všechny zaslané návrhy ale uspějí. Nejčastějším důvodem jejich vyřazení zatím bylo uvádění žijících osobností a používání cizojazyčných názvů. Neprošly tak třeba návrhy nádraží Karla Gotta či nádraží Bolka Polívky. Podle pravidel neprojdou ani jména, která jsou v rozporu s dobrými mravy či logicky nesmyslná.