Přestavba autobusového nádraží Zvonařka v Brně se přesouvá na začátek jara příštího roku. Důvodem je delší proces schvalování dotací, než se předpokládalo. Administrativní proces by mohl skončit ještě letos, ale práce je možné zahájit vzhledem k použitým technologiím až začátkem jara.
"Stavbu kvůli tomu zatím nemůžeme zahájit a pracujeme společně s městem na schválení dotace. Brno je přestavbě nakloněné," řekl předseda představenstva vlastníka ČSAD Brno-město holding Antonín Grund. Nádraží pochází z druhé poloviny 70. let minulého století. Neodpovídá dnešním standardům cestování a je značně opotřebované. Modernizaci společnost připravuje podle návrhu mladých brněnských architektů ze studia Chybik+Kristof Architects.
Práce, které omezí provoz nádraží, mají trvat zhruba rok. I přes to, že řada regionálních autobusů už z něj nevyjíždí a zastavuje v uzlech MHD, projede přes Zvonařku denně zhruba 1000 autobusů včetně mezinárodních linek a počet cestujících se pohybuje denně mezi 25.000 a 30.000.
Podle architektů je Zvonařka kvalitním projevem brutalistní architektury. "Jen je potřeba konstrukci očistit a změnit nasvícení tak, aby lidé neměli z pobytu na nádraží ponurý pocit," řekl již dříve architekt Ondřej Chybík. U Opuštěné ulice také vznikne nová odbavovací hala. Původní hala u Plotní ulice se zrekonstruuje a bude sloužit administrativním účelům a jako zázemí řidičů. V jižní části nádraží bude parkoviště pro auta. V současnosti se rekonstruuje ulice Dornych, aby se po jejím dokončení mohla tramvajová trať přesunout do Plotní ulice. Zastávka tak bude po 40 letech přímo u nádraží.