Když chtějí klienti Centra sociálních služeb pro zrakově postižené v brněnské městské části Chrlice jet do centra města, využívají k tomu autobusovou linku 63. Ta ještě na jaře jezdila do centra Brna, ovšem poté její jízdní řád dopravní podnik změnil a přidal ještě další autobus 64.
„Dopravní podnik, začal linku omezovat s tím, že přestane jezdit do centra a nahradí ji linka 64. Z autobusu však budou muset lidé přestupovat v Komárově na jiné spoje. Nedovedu si moc představit, že třeba právě nevidomí nebo slabozrací cestující přecházejí poblíž Konopné ulice čtyřproudovou komunikaci, aby mohli přestoupit. I proto chceme původní linku zachovat,“ sdělil v květnu starosta Chrlic Lukáš Fila (ANO).
Podle něj teď jezdí linka číslo 63 přes Chrlice jen v ranní a odpolední špičce. „Jinak ji nahradila linka 64. Ta však lidi doveze jen do Komárova na Konopnou a pak jede dál po Masné do Židenic,“ upřesnil Fila s tím, že se k němu dostalo několik stížností, že jim v jižní části Brna kvůli zpoždění tramvají ujel právě autobus číslo 64.
Obyvatelé Chrlic proto podle něj hodlají sepsat petici. „Jejím hlavním požadavkem je znovuobnovení linky 63 v původním rozsahu,“ doplnil zpravodajskému portálu BRŇAN starosta Fila. „Chceme jen přiměřený komfort pro občany, zvlášť když je linka 63, která má v Chrlicích čtyři zastávky, vytížená,“ míní Fila.
Podle tuřanského starosty Radomíra Vondry (Žijeme zde) autobus číslo 63 přitom do centra Brna jezdil už od začátku sedmdesátých let, což se na nějaký čas změnilo v době, kdy byl primátorem Roman Onderka (ČSSD). Před pěti lety provoz tehdy zrušené linky obnovili.