Oranžový moderní design, efektní tvarování a hlavně funkčnost. Tak by se dala popsat nově postavená hala v Pisárkách, která umožní důkladnější péči o tramvaje. Navíc pyramidové hliníkové opláštění kromě estetického dojmu také pohlcuje hluk projíždějících tramvají. Vozy zde každý den po příjezdu projdou očistou i kontrolou technického stavu.
„Hala je skvělou ukázkou toho, že i technické zázemí může vypadat zajímavě a vhodně doplňovat své okolí,“ řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Stavba haly denního ošetření a očisty je součástí druhé etapy modernizace vozovny Pisárky. Se stavbou se začalo v roce 2018 a přišla na téměř 412 miliónů korun. „Stavba poskytuje dva kryté kanály pro denní kontrolu podvozků tramvají, s plošinami pro náhled na elektrickou výzbroj na střeše a také pro očistu interiéru. Během léta v hale přibude ještě zařízení pro detekci vad kol a pantografů. Věřím, že i našim zaměstnancům se v nových podmínkách bude lépe pracovat,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Každodenní údržba tramvají probíhá ve večerních a nočních hodinách po návratu z provozu. Oknem, které má plochu 129 metrů čtverečních, tak mohou lidé z ulice sledovat, jak se vozy připravují na další den. Během večerních a nočních hodin halou projede 130 vozů.
Venkovní opláštění budovy je navrženo tak, aby tlumilo hluk projíždějících tramvají na lince 1. Tvoří jej 108 hliníkových pyramid, které díky perforaci odráží oproti běžné fasádě jen přibližně polovinu hluku. Logo DPMB umístěné na hale je v noci barevně podsvícené. V rámci druhé etapy modernizace do konce léta dojde k dokončení zastřešení prostoru mezi novou halou a stávající vozovnou, který nyní bude sloužit ke krytému stání tramvají a jejich ochraně před špatnými povětrnostními podmínkami. Dále projdou opravou prostory stávající vozovny, kam bude instalována nová portálová myčka tramvají, dojde k výměně kolejí a dalším drobným úpravám.