Nucené uzavření druhého patra komínské trolejbusové vozovny působí brněnskému dopravnímu podniku značné komplikace. Do husovické vozovny muselo být přesunuto 17 trolejbusů, které tak při cestách na trasy příslušných linek najedou výrazně více kilometrů. Manipulace se zbylými trolejbusy v Komíně je obtížnější a vyžaduje větší personální zabezpečení, vyplývá z informací, které zveřejnili na webu Brněnské MHD příznivci veřejné dopravy, kteří jsou v řadě případů i zaměstnanci.
Druhé patro je zavřené od středy
V pátek dopravní podnik stručně uvedl, že není možné část vozovny využívat a že si budova vyžaduje kompletní opravu. Autoři webu uvádějí, že odhadovaná cena je 400 milionů korun. Majitelem vozovny, na rozdíl od všech ostatních v Brně, je město. Opravy plánovalo už před deseti lety, kalkulovalo s cenou 70 milionů korun, avšak stále potřebné práce odkládalo. Současný stav vozovny působí podniku provozní problémy a generuje náklady navíc. Mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek uvedl, že problémy se statikou byly městu známé, nicméně nebyly charakterizovány jako vážné.
Opravu chystá dopravní podnik
Nyní chystá opravu dopravní podnik, protože podle mluvčí Hany Tomaštíkové město podnik opravou pověřilo. Poňuchálek doplnil, že město zajistilo projekt a stavební povolení. Opravovat by se mělo ještě letos a příští rok. Vozovna je v provozu od roku 1997 a je ze stavebního hlediska problematickou stavbou.
Odstavná plocha v nadzemním podlaží se potýká se špatným odvodněním
„Od počátku provozu se odstavná plocha v nadzemním podlaží potýká s nedostatečným odvodněním. To je jedním z důvodů špatného stavu vozovny a opakovaných oprav povrchu odstavné plochy. Poslední taková oprava začala letos na jaře. Při ní byla již značně opotřebená konstrukce neodbornými zásahy narušena a statik nařídil uzavření levé části odstavné plochy ve druhém patře ve směru jízdy. Ve zbylé části byla nařízena maximální povolená rychlost do pěti kilometrů za hodinu. Tím začala 30. května první fáze omezení provozu,“ uvedl autor na Brněnské MHD.
Část trolejbusů musela do Husovic
Už v této fázi musela být část trolejbusů odstavena na venkovní ploše, což zkomplikovalo výjezdy na linky směrem do Žabovřesk a Komína. Od 12. června však přišel zákaz využívat celé nadzemní podlaží a část trolejbusů musela do Husovic a například kvůli problémům s výjezdem do Žabovřesk vyjíždějí na linku 34 pouze bateriové trolejbusy a na linku 36 vyjíždějí všechny vozy z Husovic.
Oprava vozovny ztíží i údržbu vozidel
Kompletní oprava vozovny také zkomplikuje údržbu vozidel. Částečně mohou být využity prostory v Husovicích a ve Slatině, avšak je otázka, zda dokážou výpadek komínských dílen plně nahradit.