Je to nejvíce v pětileté historii soutěže. Novinářům to dnes řekli zástupci pořádající agentury Snip. Vítězové budou známi na galavečeru pivovarníků a sladovníků 26. února, kdy budou vyhlášeni i vítězové starší soutěže lahvového piva Pivex.
Prodej sudového piva v minulosti pravidelně klesaly na úkor lahvového, případně piva v plechovkách a PET lahvích. Proto před pěti lety organizátoři vymysleli soutěž sudového piva. Zájem o ni pravidelně roste.
"Na pivním trhu citelně pociťují úbytek konzumentů nejen pivovary, ale hlavně provozovatelé restaurací a tradičních hospod. Stále ubývá konzumentů, a to pod vlivem tvrdého protikuřáckého zákona," uvedl Jiří Morávek z agentury Snip.
Organizátoři chtějí připomenout letošní sté výročí vzniku Československa, do soutěže tak přizvali slovenské pivovary. Zatím se jim přihlásily Pivovary Topvar a Remeselný pivovar Karpat.
Odborníci hodnotí piva anonymně. Hlavními kritérii jsou chuť, plnost, vůně, říz nebo hořkost. Konečný výsledek bude určen součtem bodového hodnocení z obou kol. Dnes začalo i druhé kolo hodnocení soutěže lahvových piv Pivex. Tam pivovary přihlásily 53 značek, což je o 13 více než v loňském roce. Jsou mezi nimi zejména piva velkých pivovarských skupin, ale také produkty Rodinného pivovaru Bernard z Humpolce.
Loni vyhrál se svým Grandem mezi světlými ležáky pivovar Zubr z Přerova. Stejný pivovar si také odvezl vítězství v kategorii světlých výčepních piv se značkou Classic a získal titul pivovaru čtvrtstoletí. Soutěže se v kategorii lahvových piv zúčastnilo 40 značek.