Služba Pípni a jeď, která lidem v Brně umožňuje snadný nákup elektronické jízdenky přímo ve voze, funguje už čtyři roky. Dopravní podnik totiž nabízí bezkontaktní platby od 1. července 2020. Od té doby zaznamenali cestující v brněnské MHD už téměř 45 milionů transakcí. Při nich se prodaly jízdenky za více než 700 milionů korun. Denně si jednorázovou jízdenku přiložením karty nebo mobilu pořídí zhruba 35 tisíc lidí, upřesnila v tiskové zprávě mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Lidé si platbu přímo ve voze rychle oblíbili
Bezpečný a rychlý nákup jízdenek se během posledních čtyř let stal nejoblíbenější variantou platby jednorázového jízdného. „Cestující při nástupu do autobusu, tramvaje nebo trolejbusu jednoduše přiloží platební kartu ke žlutému validátoru. Automaticky se jim tak načte jednorázová hodinová jízdenka. V případě kratší cesty se dalším přiložením karty při výstupu jízdenka změní na levnější jízdenku s platností 15 minut,“ uvedla mluvčí.
Služba láká jednoduchostí a bezpečností
Služba láká cestující na svoji jednoduchost i bezpečnost. „Podíl transakcí Pípni a jeď na celkovém prodeji jednorázových jízdenek neustále roste. Zatímco v roce 2021 využilo tento prodejní kanál 38 procent cestujících, letos už je to 58 procent. Data svědčí o tom, že si cestující na Pípni a jeď rychle zvykli a stala se pro ně oblíbenou volbou,“ řekl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Loni před Vánocemi udělali cestující přes 68 tisíc transakcí za jediný den
Největší dosavadní úspěch si Pípni a jeď zapsalo v předvánoční středu 20. prosince 2023, kdy cestující na validátorech udělali 68 501 transakcí. „Zatímco Pípni a jeď získává rok od roku na oblibě, ostatní prodejní kanály zažívají pokles používání. Například oranžové jízdenkové automaty, které umožňují nákup jízdenek na zastávkách hromadné dopravy, využilo letos jen 15 procent cestujících s jednorázovou jízdenkou. Dříve nejoblíbenějšími SMS zprávami a mobilní aplikací pak zaplatilo 13 procent osob,“ vysvětlil vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.