Po opravené Bauerově ulici u brněnského výstaviště už auta jezdí od minulého týdne, na Žabovřeské se přidají příští týden a v oblasti Tomkova náměstí a Rokytovy bude nový úsek v provozu od půlky prosince. Během jednoho měsíce tak v Brně finišují stavby za pět miliard korun, které pomůžou s plynulostí dopravy, sdělila Radka Loukotová z tiskového střediska magistrátu. Náklady na všechny tři zmíněné úseky přesáhly pět miliard korun.

Na Žabovřeské testují čidla, semafory a další technologie

Od minulé středy projedou řidiči kolem Riviéry pohodlně po čtyřproudé silnici, 18. listopadu se „odšpuntuje“ i Žabovřeská ulice. „Tam se aktuálně napojují a testují veškerá čidla, semafory, ventilátory a další technologie. Protože jde o tunelovou silniční galerii, jsou na ni kladeny přísné bezpečnostní požadavky. Musí být podchyceny vše pro případ, že by se něco stalo,“ upřesnila Loukotová.

Kompletní zprovoznění VMO Tomkovo náměstí nastane 13. prosince

Zatímco obě tyto stavby přispějí k lepší průjezdnosti západní části moravské metropole, poslední dokončovaný úsek velkého městského okruhu je na východě města. V Židenicích už sice auta z Husovického tunelu najíždějí na novou estakádu, kompletní zprovoznění silnice I. třídy ale nastane až 13. prosince.

Město uhradí obslužné komunikace, chodníky nebo parkoviště

Ve všech třech lokalitách tak končí investice Ředitelství silnic a dálnic. Práce hrazené z rozpočtu města však poběží ještě do příštího roku. Zahrnují zpravidla obslužné komunikace, stezky, chodníky nebo parkoviště. „Celkové náklady na tyto tři úseky přesáhly 5,1 miliardy korun, město se na nich podílelo zhruba jednou miliardou,“ uvedla Loukotová.

Chystají další dva úseky VMO

V současné době se připravují i další dva úseky velkého městského okruhu (VMO). „Letos už se začalo s realizací průzkumné štoly pro tunel Vinohrady, v případě Ostravské radiály je zažádáno o územní rozhodnutí. Obě stavby již mají kladné stanovisko pro posouzení vlivu na životní prostředí,“ doplnila Radka Loukotová.