Policie v Jihomoravském kraji na letošek plánuje zahájení staveb či rekonstrukcí zhruba za 230 milionů korun. V plánu je například výstavba dvou nových objektů dálničního oddělení, a to v Chrlicích a Podivíně, či modernizace výcvikového střediska v brněnských Medlánkách. ČTK to řekl ředitel jihomoravských policistů Leoš Tržil.
V Chrlicích plánuje policie podle Tržila vybudovat objekt pro potřeby dálničního oddělení, ve kterém bude i společné pracoviště policie s Ředitelstvím silnic a dálnic. Sloužit má pro monitoring dálničního provozu a provozu tunelů na brněnském městském okruhu. Investice do celého objektu je asi za 65 milionů korun. "Původní objekt, který již byl odstraněn, nevyhovoval z kapacitních a zejména hygienických důvodů. Jednalo se o bývalé zařízení staveniště při výstavbě dálnice," uvedl náměstek ředitele pro ekonomiku Jaromír Bischof.
V Podivíně je v plánu nový objekt také pro dálniční oddělení, a to za 40 milionů korun. I v tomto případě předchozí objekt už nevyhovoval, také šlo o bývalé zařízení staveniště při výstavbě dálnice. Budova policejní zásahové jednotky v Brně získá přístavbu, investice si vyžádá také 40 milionů korun. "Stávající objekt již kapacitně nevyhovuje z důvodu plánovaného navýšení početního stavu policistů," uvedl Bischof.
Nových prostor se dočká i pracoviště metody pachové identifikace v brněnských Modřicích, a to za 29 milionů korun. V přípravě je výstavba nového objektu pro provádění metody pachové identifikace, výstavba kotců pro psy a částečná rekonstrukce budov v areálu.
V plánu je také modernizace výcvikového střediska pro služební hipologii a kynologii v areálu Brně – Medlánkách za 57 milionů korun. Projekt zahrnuje výstavbu výcvikových objektů, jako jsou dvě kryté jízdárny či venkovní jízdárna, a také nákup techniky pro přepravu koní a překážky pro koně a pro psy, uvedl Bischof.
Všechny tyto chystané investice jsou v projektové přípravě a zajišťování stavebního povolení. Začít se stavebními pracemi by se mělo letos, hotovo by mělo být v roce 2020. Peníze na investiční akce poputují především z fondu dopravní infrastruktury či ze státního rozpočtu.