Na Masarykově okruhu v Brně už začaly práce na kompletní výměně povrchu trati a dalších úpravách nutných pro konání červencových závodů MotoGP. Práce vyjdou na 150 milionů korun a hradí je okruh ze soukromých zdrojů. Na slavnostním otevření turistického infocentra to dnes řekl mluvčí Automotodromu Brno Petr Boháč.
„Jde o nejnákladnější rekonstrukci v historii okruhu, cena přesáhne 150 milionů korun. Hlavní je samozřejmě kompletní výměna asfaltového povrchu trati, pracuje se také na úpravě únikových zón, bude potřeba vyměnit asi třetinu obrubníků a instalovat LED signalizační panely po celé trati,“ uvedl Boháč.
V polovině dubna se začne frézovat povrch trati, následovat bude pokládka nového asfaltu a v polovině května by mělo být hotovo
Zájem o vstupenky na MotoGP je po pětileté pauze, kdy se závody v Brně nejely, velký. „Motocyklový kemp na přírodní tribuně A je vyprodaný, sedadlové tribuny jsou vyprodané z 92,5 procenta,“ doplnil Boháč.
Letos uplyne 60 let od prvního závodu, který se jel v Brně jako součást motocyklového mistrovství světa. Tradiční závodní program doplní oficiální akce na náměstí Svobody, která se odehraje ve čtvrtek 17. července, tedy den před začátkem Grand Prix na Masarykové okruhu.
„Vstup na program na náměstí Svobody, který bude zahrnovat koncertní vystoupení i účast závodníků, bude volný pro všechny zájemce,“ řekl Boháč s tím, že podrobnosti pořadatelé zveřejní později.
Velká cena v Brně patřila dlouhá léta k největším sportovním podnikům v Česku
Akci od roku 2016 pořádal spolek, jehož členy byly Brno, Jihomoravský kraj a regionální centrála cestovního ruchu. Návštěvnost v posledním ročníku před koronavirovou pandemií činila téměř 190.000 lidí. Naposledy se Velká cena jela v roce 2020. Poté z kalendáře šampionátu brněnský podnik vypadl kvůli nedostatku financí na zaplacení zalistovacího poplatku, který v posledním roce činil zhruba šest milionů eur (asi 162 milionů Kč).