Kompletně neprůjezdná bude počínaje dneškem, do příštího úterý Nádražní ulice před hlavním nádražím v Brně. Dosud bylo možné projet podél nádražní budovy ve směru od Nový Sadů do ulice Koliště nebo do Benešovy ulice k autobusovému nádraží Grand. Práce na úpravě prostoru pokračují rychleji, než se předpokládalo, informoval brněnský magistrát v tiskové zprávě zveřejněné na webu www.kopemezabrno.cz.
„Práce na prostoru před nádražím se daří stíhat rychleji, než se dříve předpokládalo. I díky tomu může druhá etapa úpravy začít už nyní. Od 25. dubna se řidičům uzavře i průjezd ve směru na Koliště či k autobusovému nádraží u Grandu. Řidiči tak neprojedou podél hlavní nádražní budovy. Od 2. května se dočasně otevře průjezd u OC Letmo ve směru na Nové sady,“ uvedl magistrát ve zprávě.
Práce na prostoru před hlavní nádražní budovou začaly v březnu, hotové mají být do konce června
Zatímco na straně k obchodnímu domu Letmo má místo silnice vzniknout pěší zóna, díky čemuž bude možné odstranit z nejsevernější zastávky tramvaje zábradlí, u jižní zastávky přiléhající k nádražní budově zábradlí zůstane. Měl by v něm ale vzniknout průchod a místo pro přecházení k nádražní budově. Auta po dokončení stavby projedou Nádražní ulicí pouze ve směru od Nových Sadů, budou však moci odbočit pouze pod viadukt a nebudou moci pokračovat do Benešovy ulice.
Téměř po šesti letech se po dokončení prací zlepší situace chodců v prostoru před nádražím
V roce 2017 město rekonstruovalo tramvajové ostrůvky a kvůli stanovisku Drážního úřadu zanikly průchody v zábradlí na tramvajové ostrůvky. Lidé se pak při přecházení na tramvaj a do nádražní haly proplétali mezi tramvajemi v kolejišti místo toho, aby chodili podchodem, který je však bariérový, navíc je cesta výrazně delší.
O útlum automobilové dopravy se snažilo vedení města už před rokem 2018, ale po změně politické reprezentace od záměru ustoupilo. Až před loňskými volbami se k projektu vrátila.