Společnost ČSAD Brno-město holding, která je provozovatelem autobusového nádraží v Brně na Zvonařce, předpokládá, že s jeho rekonstrukcí začne v létě. Nyní čeká na potvrzení dotace z evropských fondů a dokončuje přípravu tak, aby bylo možné krátce po získání dotace začít stavět. Zhruba stomilionová stavba musí být hotová do podzimu příštího roku.
Současné nádraží pochází z druhé poloviny 70. let. Neodpovídá standardům cestování v současnosti a je značně opotřebované. Modernizaci společnost připravuje podle návrhu mladých a úspěšných brněnských architektů ze studia Chybik+Kristof Architects.
"Dokončujeme práce na prováděcí projektové dokumentaci a chystáme výběrové řízení na zhotovitele. Dotaci bychom měli mít potvrzenou v nejbližších týdnech. Její podmínky jsou přísné, takže si nemůžeme dovolit žádné zpoždění," řekl předseda představenstva Antonín Grund.
Pro cestující by to tak mělo znamenat zhruba roční omezení při cestování ze Zvonařky. I přes to, že řada regionálních autobusů už z toho nádraží nevyjíždí a zastavují v uzlech MHD, projede přes Zvonařku denně zhruba 1000 autobusů včetně mezinárodních linek a počet cestujících se pohybuje denně mezi 25.000 a 30.000.
Podle architektů je Zvonařka kvalitním projevem brutalistní architektury. "Jen je potřeba konstrukci očistit a změnit nasvícení tak, aby lidé neměli z pobytu na nádraží ponurý pocit," řekl již dříve architekt Ondřej Chybík. U Opuštěné ulice také vznikne nová odbavovací hala. Původní hala u Plotní ulice se zrekonstruuje a bude sloužit administrativním účelům a jako zázemí řidičů. V jižní části nádraží bude parkoviště pro auta. V současnosti se rekonstruuje ulice Dornych, aby se po jejím ukončení mohla tramvajová trať přesunout do Plotní ulice. Zastávka tak bude po 40 letech přímo u nádraží.