První etapa přestavby a rozšíření frekventované okružní křižovatky propojující Bedřichovickou, Holzovu a Hviezdoslavovu ulici v brněnské Slatině je hotová. Silničáři práce určené pro tento rok dokončili s čtrnáctidenním předstihem. Stavbu čeká ještě druhá, dokončovací etapa v příštím roce, plný provoz se tu ale rozjede už v sobotu.

Otevření kruháče ulehčí dopravní situaci na jihovýchodě a východě Brna

Hejtman Jan Grolich (KDU-ČSL) projížděl kolem stavby každý den z Velatic. A ocenil činnost stavbařů. „Stavba probíhala podle harmonogramu a snažili jsme se, abychom řidičům tuto křižovatku předali k užívání co nejdříve. Jde o poměrně frekventované místo a její zprovoznění pomůže už tak přetížené dopravní situaci na jihovýchodě a východě Brna,“ uvedl náměstek hejtmana Jiří Crha (ODS).

S přestavbou začali v květnu

Stavba okružní křižovatky přinese nejen zvýšení kapacity, ale také zaručí plynulost silničního provozu. „Začínali jsme na konci května, kdy se řešily přeložky inženýrských sítí a následovaly sanace původních vrstev komunikace. Do konce června byl dokončen provizorní bypass propojující hlavní směr Vyškov – Brno. Úplná uzavírka začala v úvodu července s tím, že výstavba okružky probíhala po polovinách, aby byl po celou dobu zajištěn průjezd autobusů ve směru Líšeň – Slatina,“ upřesnil ředitel jihomoravských silničářů Roman Hanák. Aktuálně dokončili finální povrch všech vozovek, novou podobu a místo mají i autobusové zastávky a chodníky.

Stavbu zdržel archeologický nález barokní silnice

První etapa výstavby probíhala bez komplikací, překvapením pro všechny byl ale srpnový archeologický nález. „Pod částí silnice u kruhového objezdu našli archeologové předchůdkyni dnešní dálnice D1. Popsali ji jako barokní silnici, která spojovala Brno s Olomoucí od poloviny osmnáctého století. Šlo o historický propustek a původní konstrukci vozovky této královské cesty,“ doplnil za zhotovitele Petr Hrančík, ředitel oblasti Východ společnosti M – SILNICE.

Druhá etapa dalších stavebních a dokončovacích prací je plánována na rok 2025

„V první polovině příštího roku bude odstraněn provizorní bypass a bude provedena výměna asfaltového krytu na přilehlém úseku silnice II/430 v délce 127 metrů. Budou dokončeny terénní úpravy, včetně ozelenění a dotčené pozemky uvedeme do původního stavu. Obě stavební etapy přijdou celkem na 46 milionů korun,“ dodal Crha.