Společnost podle ředitele Jiřího Kuliše plánuje ziskové hospodaření i v dalších letech. Zároveň se areál podařilo více otevřít lidem prostřednictvím neveletržních akcí s masovou návštěvností, jakou byl v zimě Olympijský festival a jakou má být od soboty festival Re:publika, uvedl generální ředitel.
Letos společnost, která je pokračovatelem Brněnských veletrhů a výstav, slaví 90 let od svého založení. Vznikla v roce 1928, kdy se konala Výstava soudobé kultury na nově vzniklém výstavišti. "Loni jsme dosáhli obrat 1,07 miliardy korun a zisk před zdaněním 71 milionů, ve srovnatelném lichém roce 2015 jeden milion. Předloni to bylo 100 milionů a letos plánujeme 107 milionů, dá se ale očekávat více," řekl ČTK Kuliš.
Úvěr, který si společnost vzala kvůli stavbě nového pavilonu, by měl být splacený v roce 2022, refinancováním výrazně klesly náklady. Díky tomu se může firma intenzivně snažit o stavební rozvoj areálu, aby dostačoval čím dál většímu zájmu vystavovatelů během hlavních veletrhů. Těmi jsou Mezinárodní strojírenský veletrh a Techagro. "Počítáme s revitalizací pavilonu C, kde budou velkokapacitní šatny a kongresové prostory, a spojíme jej s novým výstavním pavilonem D," uvedl Kuliš. Hotovo by mělo být nejpozději před strojírenským veletrhem v roce 2020. Výstaviště zároveň získá plochu i pro neveletržní akce, které musí kvůli nedostatku místa na jaře a na podzim odmítat. "Nový pavilon budeme financovat z vlastních zdrojů," doplnil Kuliš.
Úspěšné jsou kromě dvou hlavních i další veletrhy, a to i v době možností internetové prezentace. "Prohlubuje se trend specializace veletrhů, které jsou stále víc zaměřeny na odborného návštěvníka," uvedl Kuliš a zmínil například Styl, Kabo, Idet či Stainless. "Na druhé straně jsou akce zaměřené na širokou veřejnost, ať už Life! nebo z návštěvnického pohledu velmi úspěšný Motosalon," dodal.
Letos se na výstavišti uskuteční také výrazně více mimoveletržních akcí pro širokou veřejnost. Masové akce se projeví i ve statistice návštěvnosti a lze čekat, že letos překročí počet návštěvníků jeden milion. "Tím se výstaviště jednoznačně a s velkým náskokem stává nejnavštěvovanějším místem celého Jihomoravského kraje. Z našeho pohledu je tato cesta otevírání veřejnosti mnohem efektivnější než jakékoliv zprostupnění areálu, protože umožňuje zachovat výstaviště jako unikátní multifunkční prostor," řekl Kuliš.
Pro společnost je pozitivní i to, že ji už dva roky vlastní město. Prostory si totiž pronajímá řada zájemců, kteří s městem spolupracují. Zároveň bývalý většinový vlastník, firma Messe Düsseldorf, zůstává největším obchodním partnerem.