Nyní zahajuje výběrové řízení na stavební firmu, soutěžní cena je přes 100 milionů korun, dotace pokryje zhruba tři čtvrtiny nákladů, řekl předseda představenstva Antonín Grund.
Nádraží vzniklo ve druhé polovině 70. let za kapacitně nedostačující nádraží u hotelu Grand. Architektonicky je projevem brutalismu a v Brně platí za nepřívětivé a ponuré místo. Na vizi jeho proměny pracovali před dvěma lety brněnští architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof.
Při rekonstrukci vznikne nová odbavovací hala naproti Vaňkovce u Opuštěné ulice a celý prostor dostane nové osvětlení, protože kvůli betonové střeše, na níž je parkoviště, je prostor i za slunečného dne tmavý. "Architektonicky se nám nádraží líbí, jen je potřeba ho celé očistit," řekl před lety Chybík.
Původně se mělo začít stavět loni, kvůli průtahům se žádostí o dotaci se to ale nestihlo. "Chceme začít po vybrání firmy co nejdříve, i kvůli technologickým postupům, které jsou závislé na počasí," řekl Grund. Hotovo by mělo být do konce příštího roku.
Zvonařka je významný dopravní uzel, na který denně přijíždí zhruba 1000 autobusů regionální, vnitrostátní i mezinárodní dopravy. Projde jí denně zhruba 25.000 až 30.000 lidí i přesto, že některé dálkové autobusy jezdí ke Grandu a regionální linky mají konečnou v uzlech MHD. Od příštího roku bude po více než 40 letech dostupná tramvají, protože trať bude přeložená z Dornychu do Plotní ulice.