Řidičům se dnes otevřela po přestavbě Bauerova ulice v Brně, mohou využívat po více než roce a půl všechny čtyři pruhy. Silnice už byla čtyřpruhová dříve, ale jízdní pruhy jsou nyní širší a přibyly zábrany oddělující provoz v obou směrech.

Místo přechodů pro chodce postavili dvě nové lávky

Silničáři odstranili přechody pro pěší, kteří budou využívat nové lávky u koupaliště Riviéra a u Velodromu. Bauerova je součástí velkého městského okruhu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevře 18. listopadu také navazující část okruhu v Žabovřeské ulici a 13. prosince úsek od Tomkova náměstí k Rokytově na severovýchodě města, řekli na briefingu zástupci Brna a ŘSD.

Místem denně projede až 20 tisíc aut

S ukončením stavby zmizela také veškerá omezení pro automobilovou dopravu a z pisáreckého tunelu je znovu možné do Bauerovy najet. Podle ředitele brněnského závodu ŘSD Davida Fialy opravy přispějí ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti. „Nejen pro motoristy, ale také pro pěší. Vznikl lepší přístup k areálu výstaviště i nově vznikající multifunkční aréně,“ řekl Fiala. Místem denně projede až 20 tisíc aut.

Zastávka MHD Bauerova zanikla

Obsluha území MHD bude horší, protože dopravní podnik už neobnovil v obou směrech zastávku Bauerova. „Prostor je stísněný a kvůli bezpečnosti nešlo tuto zastávku zachovat,“ uvedl Fiala. Zastávka Velodrom směrem na Mendlovo náměstí zůstane na současném místě, v opačném směru bude u ústí Křížkovského ulice do Bauerovy. Zastávky stejného názvu tak od sebe bude nadále dělit více než čtyřsetmetrová vzdálenost.

Od Riviéry se bude chodit pět minut po lávce

Zastávka Riviéra ve směru na Mendlovo náměstí zůstane dočasně v původní poloze, v opačném směru bude na obslužné komunikaci v blízkosti sedmé brány výstaviště. Později bude na obslužné komunikaci i zastávka v opačném směru. Od ní to bude na koupaliště Riviéra dále než dříve. Místo zhruba minutové chůze budou muset lidé jít pět minut přes novou lávku, která čtyřproudovou ulici překlenula.

Opravy přišly na 600 milionů korun

Cenu oprav Fiala odhadl na 600 milionů korun. Z 55 procent se na financování podílelo Brno a z menší části ŘSD. Částkou 17 milionů korun přispěly také Teplárny Brno.