Dnes si měla koalice, ve složení zástupců ANO, Žít Brno, KDU-ČSL, TOP 09 a Strana zelených, vše vyříkat v tzv. dohodovacím řízení. Ještě před samotným začátkem jednání se nikdo ze zástupců netajil překvapivou nedělní facebookovou výzvou primátora Petra Vokřála, ať se jeho náměstek Matěj Hollan vzdá rezortu dopravy. Jenomže podle Hollana má primátorova výzva odvést pozornost od jednání o koalici a nádraží.
Nakonec se emoce uklidnily a zástupci koaličních stran si na dnešním dohodovacím řízení potvrdili zájem zůstat v koalici. „Mohu potvrdit, že koalice ANO, Žít Brno, KDU-ČSL, TOP 09 a Strana zelených se tak nejspíš nerozpadne,“ uvedl Petr Hladík, 1. náměstek primátora města Brna. Za všemi spory podle všeho stojí hlavně rozdílný názor na polohu budoucího vlakového nádraží. „Rozpad koalice by byl špatný, po celou dobu fungovala dobře a měla by dosloužit své volební období,“ uvedl Petr Vokřál, primátor města Brna. ANO, KDU-ČSL a TOP 09 prosazují odsun k řece, naopak Zelení a Žít Brno prosazují variantu v centru pod Petrovem poblíž současného nádraží. O tom, kde nakonec nádraží bude, rozhodne úterní hlasování Zastupitelstva města Brna.
Odsun nádraží k řece prosazuje i opozice jako ČSSD, ODS a KSČM. Nedávno se pro něj vyjádřil i Jihomoravský kraj a Kancelář architekta města Brna. O konečné poloze nádraží ale nakonec musí rozhodnout vláda, ať už výrok dopadne jakkoliv, je jasné, že nádraží bude stát miliardy korun. U řeky se může začít stavět v roce 2020 a pod Petrovem v roce 2026.
O nedělní facebookové přestřelce primátora Vokřála a jeho náměstka nechtěl nikdo informovat, to by mělo přijít na přetřes v odpoledních hodinách.