Se začátkem září končí letní omezení v brněnské MHD a jízdní řády se vrací k původním intervalům. Dopravní podnik během léta zrekonstruoval tramvajovou trať v Obvodové ulici, kam se vrátí tramvajový provoz. Naopak začíná generální rekonstrukce Údolní ulice, jejíž součástí je i modernizace tramvajové trati. A městský dopravce také o prázdninách dál intenzivně hledal řidiče autobusů. Zpravodajskému portálu BRŇAN to potvrdila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Zmodernizovali 1330 metrů dvojkolejného úseku

„Po prázdninách bychom všechny cestující chtěli přivítat zpět v našich vozech, v původních intervalech a na nově opravené trati do Bystrce. Během dvou měsíců se nám podařilo zmodernizovat 1330 metrů dvojkolejného úseku od mostu přes Svratku až po zastávku Přístaviště. Kromě nové odhlučněné trati cestující ocení i zrekonstruované zastávky a místní obyvatelé instalaci další protihlukové stěny,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Cestujících se dotkne rekonstrukce Údolní ulice

Tramvajové linky 1, 3, 10 a autobusové linky 52,54 a 302 se tak vrátí na své původní trasy. Cestujících MHD v Brně se však od začátku září dotkne kompletní rekonstrukce Údolní ulice, o níž již zpravodajský portál BRŇAN informoval. Všechny informace týkající se vedení linek zájemci najdou na www.dpmb.cz. Od 1. září také dojde ke změně názvu tří zastávek MHD. Zastávka Zimní stadion získá název Za Lužánkami, Textilní kombinát se bude jmenovat Škola Charbulova a zastávka Lipová ponese název ARENA BRNO.

Léto a dovolené opět odhalily nedostatek řidičů autobusů v MHD

Letní prázdniny a období čerpání dovolených bohužel znovu poukázaly problém, se kterým se dopravní podnik dlouhodobě potýká – nedostatek řidičů autobusů. Ti za volanty červenobílých vozů chybí zejména při zátěžových obdobích, jako jsou právě prázdniny nebo výluky, kdy je nutné šaliny nahradit právě autobusy.

Za přechod ze šaliny k autobusu dostanou 80 tisíc korun

„Abychom tuto situaci alespoň částečně zmírnili, rozhodli jsme se nabídnout finanční motivaci našim stávajícím řidičům tramvají. Každému, kdo se rozhodne přejít na řízení autobusu, nabízíme jednorázový bonus ve výši 80 tisíc korun. Tímto krokem se snažíme zajistit, aby cestující mohli nadále spoléhat na kvalitní dopravní služby. Je však důležité si uvědomit, že nedostatek řidičů není pouze problémem našeho města, ale celého dopravního sektoru v České republice. Pokud nedojde ke zvýšení zájmu o tuto profesi, můžeme se v budoucnu dostat do situace, kdy nebudeme schopni zajistit všechny potřebné spoje nad rámec běžných jízdních řádů – tedy spoje posilové a spoje náhradní dopravy,“ sdělil Havránek.

Potřebují 50 řidičů autobusů

DPMB zaměstnává 1400 řidičů. V posledních dvou letech se i díky náborové kampani podařilo doplnit řidiče tramvají, ale šoférů autobusů a trolejbusů je stále nedostatek. „Zaměstnáváme 520 řidičů autobusů v hlavním pracovním poměru a pomáhá nám 120 brigádníků. Do plného stavu bychom potřebovali padesát kvalifikovaných řidičů autobusů,“ vysvětlil Jan Seitl, dopravní ředitel DPMB s tím, že vzhledem k výlukám a mimořádným událostem nebo velkým akcím je posilová autobusová doprava personálně nejnáročnější.

Noví šoféři dostanou náborový příspěvek 100 tisíc korun

V platnosti je stále náborový příspěvek, díky kterému si všichni noví řidiči přijdou na 100 tisíc korun, kvalifikovaní řidiči autobusů získají 150 tisíc korun. Městský dopravce nabízí i program doporučení, kdy zaměstnanec dopravního podniku získá odměnu 10 tisíc korun, pokud doporučí nového kolegu na vybrané pozice.