Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo vítěznou nabídku sdružení firem, které mají přestavět křižovatku dálnic D1 a D2 na jihu Brna. Zvítězila nejlevnější nabídka za 3,2 miliardy korun s dobou stavby 643 dnů, tedy zhruba rok a tři čtvrtě. Na síti X to uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Podle ředitele brněnského závodu ŘSD Davida Fialy by se mělo začít stavět na podzim.
Stavba je podle něj extrémně složitá tím, že se jedná o křížení dvou dálnic na dopravně velmi frekventovaném místě. Součástí je několik sjezdů a nájezdů, ramp a mostů, které budou mít jinou podobu než dosud. Nyní silničáři musejí počkat, zda někdo nenapadne výběr vítěze u antimonopolního úřadu, a je třeba projednat rozdělení stavby do etap a detailně veškerá dopravní opatření, aby plynulost dopravy trpěla co nejméně.
Cena je výrazně nižší než původní předpoklad 4,4 miliardy. V soutěži měla cena váhu 70 procent
Zvítězila nabídka sdružení firem OHLA ŽS, Swietelsky a Hochtief CZ. Uchazeč, který nabízel cenu 3,6 miliardy korun, předpokládal, že by stavbu dokončil o necelé dva měsíce rychleji. Kromě přestavby samotné křižovatky a rozšíření dálnice D1 na šest pruhů, se bude přestavovat dálnice D2 až ke sjezdu do Avion Shopping Parku. Díky novému uspořádání dálnice i připojovacích pruhů bude provoz přehlednější a bezpečnější.
Součástí stavby je také rozšíření mostů přes Svratku a Svitavu
V dubnu skončí rozšiřování dálnice D1 na šest pruhů mezi exity 194 a 196, což je první stavba, kterou začalo rozšiřování dálnice mezi 182. a 210. kilometrem a způsobila častokrát až extrémní kolony v obou směrech, v nejhorších případech i desítky kilometrů. „Maximálně jsme se z toho poučili,“ poznamenal Fiala. Dodal že zkušenosti silničáři použijí při plánování dopravních opatření při dalších stavbách.
Letos silničáři počítají také s tím, že začnou vybírat firmu, která postaví na dálnici D1 na jihovýchodě Brna nový sjezd do průmyslové zóny na Černovické terase.