Silničáři začali instalovat na dálnici D1 a D2 v Brně a okolí dopravní značení, které by mělo alespoň částečně zlepšit kritickou situaci, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. Od srpna, tedy od chvíle, kdy se začalo s rozšiřováním dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem, jsou tam a v okolí problémy v dopravě. Důvodem je především omezení nájezdů a sjezdů z dálnice D1 na dálnici D2 a D52. Denním koloritem jsou až několik kilometrů dlouhé kolony před omezením.
Na řidiče čeká mobilní liniové řízení dopravy
Jednou částí značení je mobilní liniové řízení dopravy, které sestává z přenosných LED proměnných dopravních značek, z detektorů dopravy a detektorů cestovních časů. Doprava se bude řídit právě na základě dat získaných z těchto detektorů. Řidiči mohou toto řízení očekávat mezi 178. až 187. kilometrem směrem do Brna, před exitem 207 v opačném směru a také na dálnici D2 až od 11. kilometru až k Brnu.
Kamiony budou mít zakázané předjíždění
„Dalším opatřením bude instalace dopravního značení zakazujícího předjíždění kamionů. Dopravní značení se bude instalovat na D1 mezi 168. a 178. kilometrem směrem do Brna a mezi 216. a 210. kilometrem v opačném směru. Mezi exity 178 až 210 je již zákaz v platnosti. Na dálnici D2 půjde o sedmnáctikilometrový úsek před Brnem,“ uvedl Studecký. Přechodná úprava provozu nastane i na dálnici D2 u mimoúrovňové křižovatky u Avionu, kde bude před stavbou vyhrazen jeden pruh pro směr na Ostravu a jeden pruh pro směr na Prahu.
Denně po D1 u Brna projede až 80 tisíc aut
Dálnice D1 v okolí Brna již dlouhodobě kapacitně nedostačuje. Každý den zde projede až 80 tisíc vozidel, což způsobuje dlouhodobé a pravidelné dopravní problémy i v situaci, kdy je dálnice zcela bez omezení. Rozšíření se má dočkat dálnice od 182. po 210. kilometr, stavět se bude zhruba deset let.
Střet tranzitu ze čtyř směrů
Problém jihu Brna je v tom, že se zde střetává tranzitní doprava ze čtyř směrů, tedy z Polska (od Ostravy), z Balkánu (dálnice D2), z Rakouska (D52) a ze západní Evropy (od Prahy), intenzivní je příměstská doprava a doprava do obřích nákupních center na jihu Brna. V budoucnu chce stát dokončit stavbu dálnice do Rakouska, což může intenzitu provozu z tohoto směru ještě zvýšit.