Správa železnic (SŽ) chce letos v dubnu zahájit přestavbu mostu přes Bubeníčkovu ulici v Brně, kudy jezdí vlaky z hlavního nádraží do Židenic a dále na Českou Třebovou i Havlíčkův Brod, řekla mluvčí Nela Eberl Friebová. Je třeba jej rozšířit. Aktuálně SŽ vypsala výběrové řízení na stavební firmu, předpokládaná cena je 880 milionů korun. Přestavba samotné židenické stanice přijde na řadu až později.

Most je třeba rozšířit proto, aby se na něj vešlo více kolejí. Jeho přestavba souvisí s pozdější celkovou proměnou brněnského železničního uzlu, která má začít v roce 2028 či 2029. Kvůli tomu je potřeba zdemolovat také domy, které k němu přiléhají. „Součástí bude také přeložka parovodu, který nově povede pod zemí, a úprava tramvajové trati pod mostem,“ řekla Eberl Friebová. Dopravní podnik počítá s úplnou výlukou tramvajové tratě na Starou osadu od Vojenské nemocnice od 18. května do konce letních prázdnin, spojená bude i s přeložkou tramvajové tratě v křižovatce Zábrdovické a Šámalovy ulice.

Přestavba mostu má být hotová do 32 měsíců od zahájení

Po modernizaci brněnského uzlu vznikne v obvodu židenické stanice také tzv. podsmyk pro nákladní vlaky, který umožní zvýšit kapacitu tratě, na kterou najíždějí vlaky ze seřaďovacího nádraží v Maloměřicích, či na něj naopak směřují. Kvůli tomu pak budou koleje na mostě přes Bubeníčkovu ulici v jiné výšce než dosud.

Pro cestující se touto stavbou nic nezmění. Až samotné přestavba židenické stanice a přesun nástupišť blíže k mostu a tramvajové zastávce Kuldova má usnadnit přestup na MHD. Při zahájení přípravy projektové dokumentace hovořil náměstek pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb v prosinci 2019 o tom, že v optimistické variantě by se mohlo začít už v roce 2023.