Správa železnic začala tento týden opravovat poškozený most v Brně přes Svratku. Most má čtyři koleje, po jedné z nich vlaky od závěru loňského roku nejezdí a jedna kolej byla poměrně rychle provizorně opravená. Stavební firma starý kamenný klenutý most staticky zajistí do konce listopadu, aby bylo možné na něm obnovit plný provoz, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Podle mluvčího společnosti Kordis JMK Květoslava Havlíka se kvůli opravě nechystají žádné změny jízdních řádů.
Některé vlaky jezdí z dolního nádraží
Kvůli výluce jedné ze čtyř kolejí nejezdí z hlavního nádraží osobní vlaky ve směru do Zastávky u Brna, Náměště nad Oslavou a Třebíče, ale musejí jezdit z dolního nádraží. Mezi oběma nádražími jezdí náhradní autobusy.
Oprava přijde na 18 milionů korun
Statika mostu je narušená pravděpodobně stavebními pracemi v korytě Svratky, které souvisejí s budováním protipovodňových opatření. Oprava bude stát 18 milionů korun. Staticky je potřeba zajistit čtyři pilíře. „Stavební úpravy se budou dělat ve dvou fázích postupně na pravém a pak na levém břehu řeky. Během každé etapy stavbaři zajistí vždy dva pilíře,“ uvedl Gavenda.
Dříky pilířů sepnou obručemi
Dříky pilířů, které se nacházejí nad vodou, budou sepnuty obručemi. „Následně se hloubkově přespáruje kamenné zdivo a provede se injektáž speciální maltou. Pod vodní hladinou se pak zpevní základy pilířů, k čemuž se použijí deset metrů dlouhé mikropiloty,“ dodal mluvčí Správy železnic.