Stavba nové tramvajové trati v Brně z dosavadní konečné v Bystrci na sídliště Kamechy získala územní rozhodnutí. Primátorka Markéta Vaňková (ODS) uvedla, že předpokládá, že by se mohlo začít stavět na konci příštího roku. Jde o 1,4 kilometru dlouhou trať s převážně raženým tunelem, který bude mít délku 320 metrů. Město má za trať zaplatit téměř tři miliardy korun, přičemž usiluje o získání dotace z Operačního programu Doprava ve výši 2,4 miliardy korun.
Správcem stavby bude stejně jako u loni otevřené bohunické tratě dopravní podnik. Ten také vypíše výběrové řízení na stavební firmu, která zajistí jak samotnou stavbu, tak také dopracuje projektovou dokumentaci a zajistí stavební povolení. „S dopravním podnikem jsme v intenzivním kontaktu, a myslím, že řízení vypíšou co nejdříve,“ řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
Stavba trati se začala připravovat před deseti lety a komplikovaly ji poměrně složité geologické podmínky, nakonec město vybralo ze tří možných variant
Sídliště Kamechy se stále rozvíjí již 20 let a dnes je domovem pro tisíce lidí, kteří ale musejí při cestě do města přestupovat z autobusů. Tramvaj nabídne komfortnější spojení přes Bystrc a Komín.
Trať bude navazovat na smyčku Ečerova a povede v zářezu podél Vejrostovy ulice, poté se od ní odkloní jihozápadním směrem do tunelu pod Říčanskou ulici a nová smyčka bude mezi ulicemi Kamechy, Hostislavova a Kocanovská. Na druhé straně ulice Kamechy bude nové autobusové obratiště. Na trati budou ještě zastávky Ruda a Říčanská, která bude z větší části v tunelu. Kvůli prodloužení trati musejí také vzniknout dvě nové měnírny u smyčky Ečerova a u Hostislavovy ulice.
Díky tomu, že tramvaj pojede až na nové sídliště, bude moct dopravní podnik zrušit autobusovou linku 54, linky E50 a 52 mají zůstat zachované
Před rokem byla dokončena nová tramvajová trať v Bohunicích k nemocnici, která vede prakticky celá v tunelu. Město zatím neplánuje stavbu tratě na Lesnou, a to jak na Haškovu, tak ani propojku mezi Štefánikovou čtvrtí a Halasovým náměstím. Naopak zadala Fakultě stavební VUT, aby zpracovala technickou studii, která má prověřit a umístit do terénu trať ze smyčky Starý Lískovec do Bosonoh, což je oblast, která se má v budoucích letech poměrně intenzivně rozvíjet. Trať by měla překřížit Chironovu ulici a vést na západ do plánované zástavby. „Mohli bychom tak postavit trať na rozdíl od Kamech dříve, než zde budou bydlet tisíce lidí,“ řekl Kratochvíl. Dlouhá léta je také v Bosonohách rezerva v územním plánu pro tramvajovou vozovnu. Ta tam podle Kratochvíla zůstane, ale aktuálně město stavbu nepřipravuje.