Díky projektu Tramvaj Plotní se tramvajová trať přesune blíže Zvonařce do ulice Plotní, ulice Dornych bude zprůjezdněna ve dvou pruzích v každém směru a křižovatky budou mít větší kapacitu. V průběhu stavby, která po dokončení pomůže zprůjezdnit okolí Zvonařky, se řidiči musí připravit na komplikovaný a omezený průjezd touto lokalitou. Bez dopravních omezení by však tak rozsáhlá stavba v zastavěné části města nebyla možná. Podle smlouvy se má stavět 30 měsíců.
Práce na Dornychu začnou v průběhu února, pokud tomu nebudou bránit extrémní výkyvy počasí. Nejprve se budou dělat průzkumné vrty, které řidiče omezí minimálně, nebo vůbec.
„Uzavírka Dornychu od ulice Svatopetrská po křižovatku s ulicí Zvonařka je naplánována od 12. března. Od té doby bude tato lokalita průjezdná jen po ulici Plotní, průjezd zde bude zachován jedním pruhem v každém směru. Dočasné značení se bude postupně přizpůsobovat průběhu stavby,“ uvedl náměstek primátora pro oblast investic Richard Mrázek.
Po Dornychu nebudou jezdit ani tramvaje, do Komárova pojede náhradní doprava.
„O podrobných výlukových opatřeních budeme informovat prostřednictvím všech informačních kanálů Dopravního podniku města Brna, počítáme také s nasazením informátorů na přestupní uzly,“ popsal generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Tramvaje nahradí provizorní autobusová linka x12, doprava se rozloží i mezi další spoje, které budou vedeny ulicí Masnou.
„Na Dornychu se bude pracovat více než rok na kompletní rekonstrukci všech inženýrských sítí a stavbě nové silnice, která bude mít dva pruhy v každém směru. Počítáme s rozdělením staveniště na čtyři úseky, v každém z nich bude samostatná skupina dělníků s technikou,“ popsal stavbyvedoucí Jan Štipčák z firmy IMOS Brno.
Po dokončení přestavby Dornychu se dělníci přesunou do trojúhelníku silnic kolem domu Dorn a na Plotní, kde bude stavba pokračovat. Dornych bude v té chvíli již průjezdný. Celá přestavba této oblasti potrvá podle smlouvy 2,5 roku.