Brnem v pátek jezdil naposledy v pravidelném provozu trolejbus typu Škoda 21Tr a dopravní podnik nyní připravuje termín a program rozlučkových jízd. Uskuteční se pravděpodobně o nějakém březnovém víkendu, řekla mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Jeden vůz už si také podnik nechal jako součást sbírky retrovozidel.
Brnem jezdilo 64 vozidel tohoto typu
Brnem jezdilo od roku 1999 celkem 64 vozidel tohoto typu. Dopravní podnik jich koupil 43 jako nových, další odkupoval při vyřazování v jiných městech. Sloužily tak čtvrt století, než je nahradily především vozy typu 32Tr a SOR TNS 12 a částečně také kloubové trolejbusy. Vozy 21Tr byly prvními nízkopodlažními trolejbusy, které začala Škoda vyrábět. Mnohé najely v Brně, nebo měly najeto v součtu s předchozími městy přes milion kilometrů. Část míří do šrotu, vybraných 20 vozů bude sloužit ještě v ukrajinském Charkově.
V retro sbírce zůstane jeden trolejbus
Ve sbírce retrovozidel zůstane vůz s evidenčním číslem 3030, který dojezdil v pravidelném provozu krátce po generální opravě a zůstane ve stavu, v jakém dojezdil. V původním stavu po dodání je ve sbírce vůz 22Tr, tedy identický vůz, ovšem kloubový. S tím se dopravní podnik loučil jízdami pro fanoušky před dvěma lety v lednu.
Předloni se loučili s trolejbusy a autobusy Karosa
Stalo se už v Brně tradicí, že když v provozu končí nějaký typ vozu, uspořádá dopravní podnik rozlučku na zvláštních linkách. V červnu 2023 se fanoušci loučili také s trolejbusy 14Tr a 15Tr a s posledními autobusy Karosa.