V Brně by letos a příští rok mělo vzniknout několik cyklostezek, které usnadní cyklistům pohyb na některých již existujících trasách nebo vytvoří nové možnosti propojení částí města, například v Řečkovicích, Králově Poli či Líšni. Malovat se budou i cyklopruhy a v několika jednosměrných ulicích bude možné jezdit oběma směry na kole, uvedla Radka Loukotová z tiskového oddělení brněnského magistrátu.
Vzniknou nové cyklopruhy
V letošním roce se má malovat stoupací cyklopruh na silnici do Kohoutovic, zatím je pouze v ulici Antonína Procházky a končí za křižovatkou s ulicí Šárka. Zatím chybí v ulicích Libušino údolí a Libušina třída. Stejně tak má cyklopruh vzniknout v části Jugoslávské ulice. „Dílčí cykloobousměrky vzniknou v Kozí a Veselé ulici v historickém centru a v Klácelově a Venhudově ulici. Legalizujeme také pohyb cyklistů na méně frekventovaných chodnících v Bubeníčkově a Jedovnické ulici,“ uvedla Loukotová.
Nové cyklostezky mají být na vyježděných cestách nebo nových místech
Nové cyklostezky mají být buď na místě vyježděných cest s přírodním povrchem, které jsou za mokra obtížně sjízdné, nebo na zcela nových místech. Jde o spojnici Myslínovy ulice s lokalitou Červený mlýn, která by překonala obří silniční křižovatku na velkém městském okruhu, spojnici ulic Podhájí a Karásek kolem Lachemy, ulic Pod Sídlištěm a Bělohorské, Podstránské a Holzovy, Valchařské a Olší a také má vzniknout cyklostezka v Renneské ulici.
Spustili anketu mezi cyklisty
Magistrát rovněž v březnu spustil anketu mezi aktivními cyklisty, kteří v Brně kolo využívají jak k dopravě, tak k rekreaci. S její pomocí chce vytvořit novou cyklostrategii. Město už však v minulosti různé strategie a generely mělo, řídilo se jimi však jen někdy. Dodnes v Brně chybí především bezpečné cyklotrasy tam, kde by zajistily spojení centra města se vzdálenějšími částmi, a na řadě míst zůstává infrastruktura nespojitá.