Za 219 milionů korun získají České dráhy zázemí, které jim umožní opravovat ucelené elektrické vlaky InterPanter a RegioPanter, které brněnské depo vypravuje od roku 2014.

 „Dvoukolejná hala bude mít délku 153,4 metrů a její šířka bude 21,6 metrů. Díky těmto rozměrům zde bude možné zajišťovat údržbu a opravy také u pětivozových, 132 metrů dlouhých jednotek InterPanter nebo na jednu kolej přistavit až dvě jednotky RegioPanter, které jsou dvou a tří vozové. To znamená celkové snížení nákladů a zrychlení servisu,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Miroslav Kupec.

Hala bude vybavena prohlídkovými kanály se samostatnými vstupy jak z čela, tak z boku. Podél jedné koleje budou umístěny pevné prohlídkové lávky pro údržbu zařízení na střeše elektrických jednotek, druhá kolej bude vybavena dvěma šestimetrovými mobilními plošinami. Součástí vybavení bude také jeřábová dráha s elektrickým mostovým jeřábem o nosnosti 10 tun, zařízení pro odsávání vakuových WC, signalizace posunu nebo kamerový systém.

Výstavba, která potrvá 20 měsíců, bude zahrnovat i rozsáhlou přestavbu kolejiště, úpravy trakčního vedení a novou příjezdovou komunikaci.