Nástupní hrany u všech čtyř kolejí jsou nově ve výšce 550 milimetrů, celkovou opravou prošlo také zastřešení. Dělníci na nástupištích pracovali od května. Celkové náklady dosáhly 92 milionů korun.
„Koleje u těchto dvou nástupišť nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany z 300 na normových 550 milimetrů. Cestující díky tomu pohodlně nastoupí do vlaků,“ informoval v tiskové zprávě generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Stavbaři obnovili nosné konstrukce obou přístřešků, u kterých došlo k náhradě plechové krytiny. Stávající povrchy z litého asfaltu byly odstraněny, plochy nástupišť nově tvoří betonová dlažba. Technici vyměnili i orientační a informační systém pro cestující a také osvětlení nástupišť. Ta jsou nyní vybavena novým mobiliářem a potřebnými prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
Správa železnic udělala na jižní Moravě řadu dalších stavebních akcí. V průběhu letošního roku probíhala výstavba odbočky Rajhrad, spojená s rekonstrukcí přilehlých mostů. Těsně před dokončením je elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Zahájeny už byly práce na třech stavbách mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem, které si od 12. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, vyžádají roční výluku na trati.
Letos byly také dokončeny rekonstrukce výpravních budov ve stanicích Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Ivanovice na Hané a Vyškov.
Náklady přes 350 milionů korun si vyžádá stále probíhající neplánovaná oprava traťového úseku z Břeclavi do Hodonína, který zasáhlo na konci června ničivé tornádo. Za zmínku stojí rovněž letošní opravy traťových úseků Nedvědice – Tišnov a Moravský Krumlov – Moravské Bránice. Právě tento úsek na Znojemsku se bude opravovat i příští rok.
V příštím roce se železničáři pustí do elektrizace a zdvoukolejnění trati ze Střelic do Zastávky u Brna, což potrvá do konce roku 2023. Začít by měla také přestavba posledního úseku prvního koridoru z Lanžhota na státní hranici se Slovenskem.
V plánu na příští rok mají železničáři i rekonstrukce výpravních budov ve stanicích Sokolnice-Telnice, Šakvice, Střelice, Novosedly a Podivín. Vyšší zabezpečení většinou v podobě doplnění závor získá desítka železničních přejezdů v celém regionu.