Celá tato etapa potrvá asi 20 měsíců a bude stát 415 milionů korun. „Hlavním investorem je Ředitelství silnic a dálnic, město na tuto akci dá přes 100 milionů korun,“ uvedl Richard Mrázek, náměstek primátora města Brna. Ten dále dodal, že postupně na tuto stavbu naváže druhá etapa, která bude stát něco kolem dvou miliard korun.
Ředitelství silnic a dálnic již vybralo zhotovitele stavby, kterým je sdružení Společnost Žabovřeská Brno. To je seskládáno z firem Strabag, Imos Brno, Chládek a Tintěra. Podle politiků bude během výstavby zachovaný provoz městského okruhu, sice se bude projíždět stavbou, ale nebude blokovaná celá lokalita. V době rekonstrukce tramvajové trati bude v dotčeném úseku zavedený provizorní provoz po jedné koleji, zastávky v Bráfové ulici budou přesunuty asi o 150 metrů směrem do města.
Podle náměstka Mrázka půjde v první etapě o rozšíření stávající dvoupruhé komunikace na dělený čtyřpruh, a k úpravě ramp mimoúrovňové křižovatky, následně k opravě stávajícího silničního mostu, výměně a doplnění protihlukových opatření. Přibude ještě nová obslužná komunikace. Největší omezení provozu je odhadováno při rekonstrukci silničního mostu, to by ale podle smlouvy nemělo trvat déle než pět měsíců.