Nasazení nových jednotek Moravia znamená vedle dalších vylepšení i zásadní posun v kvalitě cestování v letním období. Zatímco v minulých létech se cestující museli smířit s horkem ve starých východoněmeckých vagónech se špatnou ventilací, letošní léto přináší zásadní změnu. Více než polovina vlaků, které jezdí v integrované dopravě na jihu Moravy, je totiž klimatizovaná, sdělil zpravodajskému portálu BRŇAN ředitel krajské společnosti KORDIS Květoslav Havlík.

Komfortní vlaky jezdí na různých linkách

Dodání 37 krajských jednotek Moravia znamená mimo jiné i to, že se v létě už víc jak 50 procent přepravních výkonů vlaků v IDS JMK uskuteční klimatizovanými jednotkami. „Půjde o prakticky všechny vlaky na nejdůležitějších linkách S2 a S3, ale i na lince S51 mezi Šakvicemi a Břeclaví a částečně i na S9 mezi Břeclaví a Hodonínem. Příjemný chládek tak bude zajištěný v téměř všech vlacích integrované dopravy mezi Brnem a Břeclaví a s výjimkou rychlíků rovněž mezi Brnem a Kuřimí, Tišnovem, Křižanovem, Křenovicemi, Blanskem a Letovicemi,“ upřesnil Havlík.

Klimatizaci chtějí mít i v autobusech

Jihomoravský kraj již dříve rozhodl o tom, že klimatizaci bude požadovat i u nově pořizovaných autobusů. „V současné době je tak v létě na příjemnou teplotu vychlazeno až 75 procent regionálních autobusů. Jen v loňském roce bylo takových autobusů do provozu zařazeno 219 a za letošní první pololetí dalších 61 kusů. S obnovou vozového parku počet klimatizovaných autobusů dále poroste,“ uvedl ředitel společnosti KORDIS.

Kontrolují spuštění klimatizace v autobusech

Podobně tomu bude podle něj i u vlaků, kde se počítá i s postupným nasazováním klimatizovaných vozů i na dalších tratích. Na železnici však není možné takové zásadní změny udělat hned. „Kontrolní pracovníci KORDIS průběžně spuštění klimatizací v autobusech prověřují a při zjištění závady nebo pochybení řidiče jsou udělovány postihy,“ dodal Havlík.