Na trati mezi Adamovem a Blanskem bude od středy v souvislosti s rozsáhlými opravami zaveden jednokolejný provoz. Začne platit výlukový jízdní řád, vlaky mohou nabírat zpoždění. V koleji směrem na Prahu začnou dělníci demontovat železniční svršek. Následně budou zahájeny práce v Blanenském tunelu, takzvaném Novém novohradském, které vyvrcholí příští rok výstavbou nového ostění.

Podle informací na webu Českých drah rychlíky z Prahy budou do Brna přijíždět zhruba o devět minut později, podle výlukového jízdního řádu. Vlaky navíc při projíždění vyloučeným úsekem mohou navýšit zpoždění až o deset minut. Některé spoje linky S2 jsou odřeknuty bez náhrady.

Modernizaci trati z Adamova do Blanska provede za 2,6 miliardy korun společnost AdaBla, složená z firem OHL ŽS, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a Tramo Rail. Od září začnou také přípravy na rekonstrukci stanice v Adamově za 834 milionů a úseku mezi brněnskými Maloměřicemi a Adamovem za 2,4 miliardy.

Od 12. prosince začnou hlavní stavební práce a provoz na trati mezi Brnem a Blanskem bude úplně zastavený. Vlaky se na trať vrátí v plném rozsahu až 11. prosince 2022. Vyloučena zůstane pouze čtvrtá staniční kolej v Adamově. "Rekonstrukce dvou mostních objektů před Adamovem ve směru od Brna, které překonávají řeku Svitavu a silnici II/374, si v roce 2022 vyžádají deset víkendových uzavírek silnice II/374 mezi Adamovem a Bílovicemi nad Svitavou," dodala mluvčí státní Správy železnic Radka Pistoriusová.

Dále bude tři měsíce výrazně omezena možnost využití lesní cesty, která zpřístupňuje Annenské údolí v Bílovicích nad Svitavou ze silnice II/374. V souvislosti se stavbou dostane cesta nový živičný povrch, protože bude zpřístupňovat technologický objekt při nové odbočce Svitava. Práce v celém úseku z Brna do Blanska mají skončit v roce 2023.