Národní technické muzeum ve spolupráci s národním dopravcem – Českými dráhami a se Železnicí Slovenské republiky připravili při příležitosti stého výročí založení Československé republiky unikátní projekt „Prezidentského vlaku“. Ten při své pouti Českou a Slovenskou republikou zastavil v pátek 29. června na Brněnském výstavišti. Odjíždět pak bude 3.července. K vidění pak bude až do 3. září 2018 na tratích a nádražích České a Slovenské republiky. Veřejnost tak má možnost zhlédnout naprosto unikátní soupravu složenou mimo jiné ze tří salónních vozů bývalých československých prezidentů. Akce je zařazena do projektu Národního technického muzea „Made in Czechoslovakia aneb průmysl, který dobyl svět“.
Nejvýstavnějším vozem je salónní vůz Aza 86 z roku 1909 pocházející z Ringhofferovy továrny v Praze na Smíchově, který má ještě rakousko-uherskou historii, neboť byl vyroben pro následníka trůnu Františka Ferdinanda d‘Este a jeho rodinu, po válce však sloužil mimo jiné i prvnímu československému prezidentovi Tomáši G. Masarykovi. Druhým unikátním železničním salónním vozem je vůz Aza 80 speciálně vyrobený pro prezidenta T. G. Masaryka k jeho osmdesátým narozeninám v březnu roku 1930. Třetím salónním vozem zařazeným do „Prezidentského vlaku“ je salónní vůz vyrobený pro prezidenta republiky ve vagónce v Görlitz v tehdejší NDR v roce 1968. Jednalo se o jeden ze dvou historicky posledních železničních vozů dodaných pro potřeby československých prezidentů.
Součástí „Prezidentského vlaku“ bude i nově kompletně rekonstruovaný železniční vůz Ca 4-5086 ze sbírky Národního technického muzea, tzv. „pancéřák“, vyrobený roku 1931 v Ringhofferově továrně v Praze na Smíchově. V tomto voze bude realizována expozice věnovaná jízdám československých prezidentů vlakem a to nejen po Československé republice, ale i po Evropě. Součástí soupravy budou i další unikátní doprovodná kolejová vozidla a v jejím čele pojede parní lokomotiva 464.202 přezdívaná „Rosnička“.