Správa železnic (SŽ) vypsala veřejnou zakázku na rekonstrukci 17 kilometrů dlouhého úseku železniční trati mezi Kojetínem a Přerovem. Projekt, který je součástí postupné modernizace železniční trati z Brna do Přerova, si podle předběžných propočtů vyžádá až 11,1 miliardy korun. Díky investici budou moct vlaky po této trati jezdit po dvou kolejích rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Nyní je tam položena jedna kolej, po které jezdí vlaky rychlostí nejvýše 100 kilometrů za hodinu. Stavbaři by měli modernizaci trati z Kojetína do Přerova zahájit letos, dokončení je naplánováno na závěr roku 2028, sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
„Rekonstrukce traťového úseku mezi Kojetínem a Přerovem je součástí výstavby rychlotrati z Brna do Přerova. Jejím výsledkem bude plně dvoukolejná železnice pro rychlost 200 kilometrů za hodinu, což se projeví na výrazném zkrácení doby cestování. Na jízdu vlaků bude dohlížet evropský zabezpečovací systém ETCS,“ uvedl Gavenda. Součástí projektu je rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, ve kterých budou postaveny nové nádražní budovy a parkoviště. Příchod na nástupiště zajistí bezbariérové podchody.
Místo dosavadní železniční stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka
„Případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka, která se bude nacházet u obce Bochoř,“ uvedl Gavenda. V úseku mezi Kojetínem a Přerovem bude zrušeno všech 14 železničních přejezdů. „Nahradí je nadjezdy a podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene nový most dlouhý 120 metrů,“ dodal.
SŽ letos chce zahájit první dvě části rychlotrati z Brna do Přerova
Nejdříve začnou stavební práce mezi Nezamyslicemi a Kojetínem, na tento desetikilometrový úsek SŽ od loňska vybírá stavební firmu. Modernizace této části trati má stát 7,7 miliardy korun. Přestavba prvního úseku má skončit také v závěru roku 2028, kdy má být hotový i navazující úsek mezi Kojetínem a Přerovem.