Železničáři začali v tomto roce s přípravou výluky jedné koleje mezi nádražím Brno-Královo Pole a Maloměřicemi. Jde o součást rozsáhlé rekonstrukce královopolského nádraží a přilehlých traťových úseků. Po více než rok trvajících stavebních pracích se také chystají na jaře otevřít nové druhé nástupiště v Králově Poli a část podchodu. Celý terminál s přestupem na MHD a příměstské autobusové linky má být otevřený na podzim, řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Přestavba královopolského nádraží začala předloni v prosinci

Přestavba královopolského nádraží včetně stavby nové nádražní budovy začala předloni v prosinci. Cestující využívají provizorní čekárnu a na nástupiště jim cesta trvá déle kvůli tomu, že musejí nádraží částečně obcházet. „Až do dubna bude pokračovat na královopolském nádraží práce v liché skupině kolejí. Nepřetržitě bude také pokračovat výstavba nové nádražní budovy,“ uvedl Gavenda.

Provoz omezí na jednu kolej až do listopadu

Provoz bude mezi Královým Polem a Maloměřicemi omezený na jednu kolej až do listopadu. Kvůli tomu část vlaků od Tišnova končí v Králově Poli a nepokračuje na hlavní nádraží.

Novou nádražní budovu a podchod otevřou v prosinci

Nová nádražní budova se má otevírat letos v prosinci a stejně tak podchod, který bude zároveň průchodem do Myslínovy ulice za nádražím. Město zde má do té doby opravit lávku přes Ponávku. Teprve s jejím otevřením bude průchod funkční. Nádražní budovu z 50. let minulého století dělníci strhli loni v květnu.

Vznikne moderní dopravní uzel

Cestující se mají dočkat moderního dopravního uzlu, ze kterého ve špičce jezdí vlaky ve čtvrthodinovém intervalu, zajíždí k němu jedna tramvajová linka, dvě trolejbusové a také sedm městských a dvě příměstské autobusové linky.