Velký městský okruh na jihu Brna překoná v úseku mezi Vídeňskou ulicí a Hněvkovského železniční tratě nového nádraží mostní estakádou. Podoba vzešla ze studie společnosti PK Ossendorf, jejímž hlavním cílem bylo koordinovat obě velké stavby a shodnout se na efektivním řešení. Město o tom informovalo na svém webu. Zahájení stavby jižního segmentu velkého městského okruhu je v plánu v příštích letech.

Most bude respektovat stávající vlečky v lokalitě

„Na velký stavební rozmach musíme být připraveni, a příprava infrastruktury patří mezi první kroky. Okruh na jihu Brna bude překonávat železniční uzel přesouvaného hlavního nádraží. Jako nejlepší řešení se ukázala mostní konstrukce, která bude zároveň respektovat všechny stávající vlečky v lokalitě. S tímto návrhem souhlasila i Správa železnic připravující nové nádraží,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková (ODS).

Zvažovali několik variant

Podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla (ODS) se uvažovalo o několika variantách, třeba i podzemní. „Ze všech je ekonomicky nejvýhodnější i nejproveditelnější lehká estakáda. Lehká proto, že mezi kolejiště dostaneme stojky. Most tedy nemusí být tolik masivní,“ řekl Kratochvíl.

Vznikne mimoúrovňová křižovatka

Součástí studie byla i koncepce jednotlivých mimoúrovňových křižovatek. „Vznikne mimoúrovňová křižovatka Zanádražní, díky němu bude daná ulice vedená po terénu tak, aby umožnila napojení do Kšírovy ulice a Vodařské. Řešení je součástí i připravovaného územního plánu města,“ dodal Kratochvíl.

Nové nádraží by se mělo otevřít v roce 2035

Na základě požadavků městské část Brno-jih by měla trasa městského okruhu po překonání železnice vést co nejblíže přerovské trati, aby se minimalizoval koridor pro dopravní stavbu. Schválený návrh je ve formě studie a postupně budou následovat další fáze projektování a přípravy jednotlivých staveb. Budoucí trasa velkého městského okruhu je klíčová k řešení dopravního napojení nového nádraží, které by se mělo otevřít v roce 2035.